test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Politizáljunk!

A legtöbb vállalat mindig is igyekezett mindent megtenni azért, hogy politikamentes maradjon, és ez így van rendjén. Végül is a politikai széljárás gyakran változtatja az irányt, és ami egy nap talán célszerűnek tűnik, hosszú távon hátráltathatja a vállalatot. Évtizedekig ez volt a legjobb megoldás, de az utóbbi években ezek a szelek is megfordultak. Legutóbb azt láttuk, hogy külföldi vállalatok kivonultak Oroszországból, ami azt mutatja, hogy a cégek számára lehetetlen teljesen politikamentesnek maradni.

Azokat a vállalatokat, amelyek maradtak sokan kritizálták – a Yale egyetem egyik professzora még egy szégyenlistát is összeállított -, és ezek a cégek valószínűleg tartós visszhangot fognak kapni azért a döntésükért, hogy úgy tesznek, mintha életben tudnák tartani ezt az apolitikus álmot. Mind a cselekvésnek, mind a tétlenségnek vannak következményei a márkára nézve. Ennek részben a fiatalabb generációkhoz van köze, akik nem fogadják el a hallgatást válaszként. A Landor & Fitch márkatanácsadó cég vezetőjeként Jane Geraghty tisztában van azzal, mennyire fontos a megfelelő ügyek támogatása.

A vezérigazgató szerint „minden márkának el kellene gondolkodnia azon, hogyan használhatja platformját egy egyenlőbb társadalom támogatására”. E tekintetben a Landor & Fitch élen jár, hiszen a vállalat minden szintjén erős a nemek közötti egyenlőség, vezetői pozícióban 46 százalék, az összes alkalmazott tekintetében pedig 56 százalék a nők aránya. E sikerek ellenére a cégvezető a körülötte dolgozók támogatására is kiemelt figyelmet fordít. „Nagy hangsúlyt fektetek a csapatomra – mentorálom, irányítom és konfigurálom a tehetségeket a siker érdekében mind egyénileg, mind közösen. Ennek része az is, hogy segítek a Landor & Fitch-en belül olyan közösségek kialakításában, amelyek elkötelezettek a sokszínűség és a befogadás fokozása mellett.” Ennek az elkötelezettségnek köszönhetően Jane olyan új kezdeményezések élére állt, amelyekben biztosítják a vállalaton belül dolgozók számára, hogy tevőlegesen részt vegyenek bennük. „Mindannyian tudjuk, hogy a kreativitás akkor virágzik, ha különböző nézőpontok találkoznak. Iparágként túlságosan is a megszokottak felvételére és támogatására hagyatkoztunk” – jegyzi meg Jane. 2020-ban a londoni csapattal együttműködve Jane kiállt egy alulról építkező globális befogadási csoport, a Building to Belong létrehozása mellett. Céljuk az inkluzív kultúra kiépítése és előmozdítása, valamint annak lehetővé tétele, hogy minden munkavállaló a munkahelyén a valódi énjét hozza ki magából.

A sokszínűségre való törekvés nemcsak belülről történik. A Landor & Fitch külsőleg is elkötelezett a befogadás és a sokszínűség előmozdítása mellett a márka portfóliójában. Az ügynökség jelenleg a világ néhány vezető márkájával dolgozik együtt a befogadási és a nemek közötti egyenlőségi stratégiájuk átalakításán, segítve ezzel céljaik elérését. Ahogy Jane fogalmaz: „A márkák ma már felismerték, hogy a puszta nyereségen túlmutató célokat kell követniük. A brandek megkülönböztetésében manapság fontos szerepet játszik a fenntarthatóság és az egyenlőség, ezért ezzel fokozottan kell foglalkozni.” Erre példa a Landor & Fitch és a Microsoft közös munkája az „It’s Her” kampányban, amely 2021-ben a Női Történelem Hónapja alatt zajlott, és célja az volt, hogy segítse a technológiai óriáscéget a nők technológiájában betöltött szerepének növelésében. A Landor & Fitch átvette a Microsoft belső platformját, az In Culture-t és annak összes közösségimédia-csatornáját, hogy több 18-34 év közötti hátrányos helyzetű fiatalt integráljon a technológiai szektorba.

E sikerek ellenére összességében a világjárvány minden iparágban aránytalanul nagymértékben érintette a nőket, mivel a nemek közötti egyenlőség sok esetben háttérbe szorult. A PwC 2021-es Women in Work tanulmánya szerint a vállalatoknak meg kell duplázniuk a nemek közötti egyenlőségre irányuló erőfeszítéseiket ahhoz, hogy 2030-ra megfelelő eredményeket érjenek el ezen a téren. A világjárvány nem csak a nemzeti GDP-nél okozott visszaesést, hanem a nemek közötti egyenlőség területén eddig elért eredményekben is. Szerencsére vannak olyan vállalatok és márkák, amelyek elkötelezettek az ügyben, hogy az évtizedek alatt elért sikereket az egyenlőség terén helyreállítsák.