Az iparág helyzete
Az elmúlt fél évtizedben a szépségipar olyan átalakuláson ment keresztül, amelyet kevesen tudtak volna megjósolni. A YouTube és az Instagram az egész iparág talán legfontosabb csatornáivá váltak az ott szereplő „szépségguruknak” vagy „szépségipari influenszereknek” köszönhetően. Ezek az influenszerek a YouTube-on mutatják be sminkelési és bőrápolási tudásukat – gyakran a hogyan kell használni oktatóvideókban -, valamint azt is, hogy miként lehet elérni egy adott megjelenést vagy stílust. Az Instagram is hasonló, de itt a hangsúly inkább a végeredményen van, mint magán a folyamaton. A vállalatok nagy összegeket fizetnek azért, hogy termékeik szerepeljenek a népszerű csatornákon, mert ezeknek a „véleményvezéreknek” a befolyása hihetetlenül megnőtt az utóbbi időben. Ők váltak az iparág kapuőreivé, és ők irányítják, hogy a fiatalok – egészen a tinédzserekig – hogyan és milyen termékeket használjanak. A világjárvány csak felgyorsította ezt az online átalakulást, és ahogy Mark Johnson, a Molton Brown elnöke fogalmazott: „Ez az iparág mindig is hullámzott, azonban az egyetlen dolog, ami most igazán lendületben tartja az az, hogy nagyon izgalmas időszak ez a szakma életében.”
Mielőtt még menő volt
Ez a szegmens nemcsak azért izgalmas, hogy a vállalatok milyen csatornákon keresztül érik el a fogyasztókat, hanem azért is, mert jelentősen megváltozott, hogy mit akarnak a vásárlók. A fenntarthatóság, amely már a világjárvány előtt is egyre inkább előtérbe került, a pandémia miatt a fogyasztók prioritásai között egyre előkelőbb helyet foglal el. „A bezárások egyik napról a másikra történtek, és ennek hatására sok nagyváros felett lett kékebb az ég, hiszen csökkent a környezetszennyezés, sőt még a vízminőség is javult. És azt hiszem ez egy jó pillanat volt arra a vásárlóknak, hogy hátradőljenek és újraértékeljék mi az, ami a legfontosabb nekik.” A divat világában széles körben elítélték a fast fashion-t, ahol a pazarlás óriási a rosszul, nagy tömegben gyártott ruhák miatt, és a fogyasztók a fenntartható módon előállított tartós divatot kezdték előtérbe helyezni. A prémium bőrápolás területén is hasonló folyamat játszódott le, és ez kapóra jött a Molton Brown-nak kihasználva a már megszerzett hitelességét. A vállalat alapítóinak az volt az ambíciója, hogy olyan környezetbarát szépségápolási termékeket hozzanak létre, amelyek az előállítás során mentesek a „kegyetlenségtől” (egyébként ők már a kezdetektől fogva ezt az irányvonalat képviselték). Az elmúlt 50 évben a cég a legjobb természetes összetevők felhasználásával szerzett hírnevet. A fiatalabb fogyasztók számára rendkívül fontos a beszerzésre és a fenntarthatóságra való odafigyelés, hiszen beléjük ivódott, hogy ki kell venniük a részüket a bolygó megmentéséből.
A kevesebb több
A fenntarthatóság önmagában nem elég a vásárlók megnyeréséhez, ezért a Molton Brown két másik pillérre is nagy figyelmet fordít: az egyediségre és a minőségre. A minőség önmagáért beszél, de a vállalat „az egyéniségről alkotott elképzelést London, az otthonunk ihlette, amely az egyik legváltozatosabb és legnyitottabb hely a világon. Számunkra ez azt jelenti, hogy hűek maradunk alapítóink eredeti törekvéseihez és ethoszához, amelyek ma vitathatatlanul aktuálisabbak, mint valaha.” Összességében a vállalatnak egyfajta egyensúlyra van szüksége; olyan fogyasztókat akarnak megnyerni, akiknek fontos a minőség és hajlandóak prémium árat fizetni, azonban a luxusszegmens – ha visszanézünk – mindig is a túlzott fogyasztásról szólt. „Általánosságban újradefiniáljuk a szektort, biztosítva, hogy az emberek megértsék, ez már nem a túlzásról szól… még mindig tudunk olyan luxusélményt nyújtani, amely hihetetlenül kívánatos, nem köt kompromisszumot a minőség és az élmény terén, és emellett a lehető legjobban fenntartható. Ez nem könnyű, de valóban hiszünk abban, hogy ebben az esetben a kevesebb a több. És ez már nem arról szól, hogy nevetségesen extravagánsak legyünk, hanem arról, hogy hitelesek.” A hitelesség pedig talán a legjobb irányvonal, amit egy márka képviselhet.