test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Modern kommunikációs megoldások (3. epizód): Elnyúló hatás, óriási „szerencse”

Az fontos, hogy az online megjelenés valóban azt tükrözze a befogadó fél felé, hogy egy professzionális háttérrel rendelkező média gondolta fontosnak azt, hogy írjon az adott termékről. Mitől professzionális egy média a prémium kommunikációs fogyasztók szemében? A dizájn, a tartalom, és a „réteg célcsoport” megléte miatt.

Más technika, más hatások

Mivel a prémium ellentétes irányú a tömeggel nagyon fontos a vásárlók számára, hogy egyértelmű legyen az online médiával kapcsolatban, hogy ez nem egy tömegportál, hanem mindenképp üzleti hatása van. Ha speciális témakörrel foglalkozik az online média, az tovább erősíti a bizalmi hatást. Éppen ezért ma már nem portálokat, hanem online magazinokat alkalmaznak a kommunikációnak erre a megoldására. A prémium célcsoport számára kiemelt jelentőséggel bír, hogy a hagyományostól eltérő legyen a média már megjelenésében is, de tartalmában mindenképp. Erre persze sok megoldás kínálkozik. Egyszóval azt mondhatjuk, hogy „jó érzést kell keltenie” az olvasóban, ha egy ilyen poszt jelenik meg a social media vagy a Google keresőfelületein. Ezt képekkel természetesen nagymértékben lehet befolyásolni, nem véletlenül alkalmaznak külön erre szakosodott szakembereket ma már. De az is nagyon fontos, hogy ez a hatásvadászat ne süllyedjen semmiképp a tömeg médiában megszokott irányba, ahol a kattintásszámok okán vadabbnál vadabb címek és képi anyagok jelennek meg, hiszen ez egyértelműen tönkreteheti a kommunikációs hatásunkat.

Hatások, eredmények

Az eredmények követése alapfeladat az online alapú kommunikációnál, hiszen feleslegesen ma már a nagy cégek sem szeretik szórni a pénzt. Azonban az eredmények ellenőrzésénél sem felejthetjük azt el, hogy prémium célcsoportot szólítunk meg. Azt már elemeztük, hogy a nem kialakult vásárlói döntéseket lehet ily módon manipulálni, de ezzel persze azt is feltételezzük, hogy az adott vásárlói döntés még nem született meg. Mivel a döntéshozatali folyamatnak jóval korábbi szakaszába tudunk beavatkozni ezzel a típusú kommunikációs megoldással, ezért a konkrét vásárlások is később keletkeznek. Viszont elérhető az, hogy egy adott piacot, gazdasági területet vagy termékszektort teljes mértékben kisajátítsunk saját magunk számára. A prémium kommunikációnál az eredmények, a Google Analytics – fizetős megoldás számai – egyértelműen mutatják, mi zajlik a háttérben, de ha valaki akár egy többezres látogatói adatnál is azt várja, hogy elkezdjenek csörögni a telefonok vagy nagy mennyiségben jöjjenek az e-mailek, akkor az komolyan téved. A prémium kommunikáció egyértelműen az értékesítési munkát támogatja és segíti. Leginkább az a feladata, hogy amikor már a lokációs elemzések alapján egyértelműen meghatározott piacokat elkezdi a cég lead generálással bombázni, akkor annak hatékonysága messze túlmutat a hagyományos cold connection lehetőségein. Ezt viszont szintén konkrétan lehet mérni, de mégsem arról van szó, hogy a cég weboldalára felnézett vásárlók közül tömegesen elkezdenek online ajánlatokat kérni. A prémium vásárló elvárja azt, hogy őt keressék meg, viszont azt, hogy mennyire érdeklődő, azért a Google Analytics statisztika „kapcsolat” felületén megjelenő számok igen jól mutatják. A tapasztalt szakemberek arról számolnak be a prémium kommunikációs megoldások terén, hogy akár hosszabb ideig is költheti a cég a pénzt a kommunikációra – ami azért nagyságrendben messze alulmúlja a hagyományos kommunikációs költségeket, hiszen pont a social media és a Google fókusza miatt szinte mindegy, hogy határon belül vagy túl kommunikálunk –, és egy idő után egyszer csak megindul az értékesítés is. Az esetek többségében szinte egyetlen módon lehet összekötni a kommunikációs munkába befektetett energiát és pénzt a végső értékesítési eredményekkel: valahogy mindig abból a régióból érkeznek a vevők, melyből az online kommunikációs megoldások visszajelzése során a legerősebbnek bizonyultak.