Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Céges fejlődés a vezetők karakterének árnyékában (2. epizód): Nagyobbra, még nagyobbra, legnagyobbra!

A Ruler vezetők alapvető ismérve, hogy szeretik megmutatni státuszukat, hatalmukat, melyet elsősorban a nagysággal fejeznek ki a külvilág felé. Az is jellemző vonásuk, hogy imádnak többet mutatni a valóságnál, és hát náluk aztán mindig minden rendben van. Nem meglepő hát, hogy a fejlődésről szóló beszélgetésekben a bevétel, a piaci részesedés, és amennyiben büszkék a gazdasági ágazatra úgy gondolják, hogy az megfelelő imázzsal bír, akkor annak uralásában látják a fejlődést.

Általános Ruler elvek

Az egész üzleti világra nagyon sokáig a Ruler vezetők gondolkodásmódja hatott. A legtöbb sikerkönyv, üzleti irodalom az ő elveiket harsogta, mint az egyetlen elfogadható megoldás a fejlődéssel kapcsolatosan. A gyorsan, lehetőleg azonnal hatalmas céget építeni, óriási bevételre szert tenni, ez volt a legfontosabb mérőeszköz, és emellett a valódi értékek – mint minőség, emberi hozzáállás, egyebek – szépen meghúzódtak a háttérben. Nem csoda, hiszen ez a gondolkodásmód valóban szükséges egy új üzlet elindításához, egy új piacra történő betöréshez, és a Szovjetunió felbomlása okozta piaci helyzetben valóban a Ruler karakter tudott a legjobban érvényesülni. Bár már akkor is azért nagyon régió- és lokációfüggő volt, hogy ezek a gyors sikerek meddig tartottak. A Ruler számára a legfontosabb szempont a státusz – ez konkrétan náluk azt jelenti, hogy mit is gondolnak róluk a piacon, üzleti körökben és úgy általában –, illetve a magánpénz, amit ki tudnak venni a vállalkozásból. Viszont a fejlődésről szóló beszámolóikban nem feltétlenül kell mindent elhinni, hiszen ha nem megy az üzlet anyagi szempontból, de lehetőségük van a kirakatot szépen fenntartani, akkor megteszik azt, és ezzel hiú ábrándokat, rossz megoldásokat tudnak közvetíteni a gyanútlan követőik felé. A Ruler harcos alkat, így tulajdonképpen a piacon terjeszkedni, minél nagyobb hatalomhoz jutni, ebben látja a valódi fejlődést. Vagyis a bevételben méri a cég erejét, és ott is inkább a megfelelő periódus alatt elért fejlődést tűzi zászlajára. Imád százalékos viszonyításokban beszélni, amivel persze meg is kavarhatja a hallgatóságot.

2022-2028-as időszak – Ruler fejlődése

Nehezebb korszakot élnek meg a Ruler tulajdonosok, első számú döntéshozók, mint valaha. A 2008-as válságban ugyanis a piacok élére álltak, és dominanciájukkal, határozottságukkal komoly sikereket értek el. Igen ám, csak a Ruler jellemvonása a felületesség és az ezzel együtt járó szakmaiatlan háttér, ha a költségek csökkentése azt kívánja meg. Viszont egy pandémia alatti, illetve utáni időszakban az emberek számára a valódi szakmai tudás felértékelődött. Az sem könnyű, hogy nem feltétlenül lehetett hallani óriási százalékos növekedésekről, és hát arról meg egy Ruler nem beszél, hogy milyen ügyesek voltak, mert ők kisebb mértékben csökkentek, fogytak el a többi piaci résztvevőnél. Ráadásul az üzleti kultúra is megváltozott, és az „ekkora hatalmas cégem van” mondat után azonnal következnek a kíváncsiskodó kérdések, hogy no, de mégis mennyit termel mindez. És hát ebben a Ruler azért általában elmarad az általa bepromotált szinttől, tehát sok esetben csalódást okoz a hallgatóság számára. Ilyenkor előszeretettel nosztalgiáznak egyébként, és a múltbéli sikereket hozzák fel referenciaként, de nem feltétlenül hatnak azok sem jól. A Rulernek az elkövetkezendő hatéves nagyon változatos és a múlthoz semmilyen szempontból nem hasonlítható időszakban realitást kell tanulnia. A megalománia taszítja az embereket, és ma már az új generációk átlátnak ezen a „hamis képen”, hiszen akik a social mediában nevelkedtek azok pontosan tudják, hogy a kirakat csak kirakat. Ettől függetlenül a Rulernek igen jó adottságai vannak egy válságból való győztes kijövetelhez, hiszen stratégiai látásmódja kitűnő. Csak vigyáznia kell, hogy az „self PR” csalódást okozó csapdájába ne essen bele!