Ha a Supporter döntéshozók mottóját keressük, a legmegfelelőbb verziók minden esetben a változatlanság köré csoportosulnak. Hiszen ez a típus sok energiát képes beletenni az üzletbe, a legnagyobb munkamennyiséget ő végzi, és minden sikerét a kemény munkának köszönheti, aminek során folyamatosan megtanulja a folyamatokat, hogy azokat aztán az idő elteltével rutinból tudja hozni. Nem meglepő tehát, hogyha meg akarjuk határozni azt a személyiségtípust, amely számára egy nagyobb méretű válság kisebbfajta horrorisztikus élményt okoz, akkor egyértelműen a Supporterre kell szavaznunk. Sokan aggódnak is, hogy a pandémiából kikeveredve most mihez kezdenek az amúgy általában stabil, nagy mennyiségű munkaerőt foglalkoztató vállalkozások vezetői.
Általános Supporter fejlődési elvek
A Supporter típus számára a fejlődés egyértelműen a méretbeli növekedés. Mivel alapvetően emberközpontú típus, tehát emberekkel építi a sikerét, ezért a méret a legtöbb esetben a létszámot jelenti. Ők azok, akik minden esetben túlbiztosítják magukat és nem ritka, ha a szükséges munkaerőlétszám akár 125-130%-át alkalmazzák. Nagyon fontos számukra, hogy a dolgozók jól érezzék magukat, és ezt a jó érzést ők általában a változatlansággal, kiszámíthatósággal azonosítják, ami egyébként a legtöbb hozzájuk érkező munkaerő esetében igaz is. A fejlődés meghatározásánál még egy fontos szempont van számukra. A Supportert gyermekkorban alapvetően nem tartják olyan igazi „menő” karakternek. Általában halkabbak társaiknál, így a hangosabbak, határozottabbak elnyomják őket. Nem kimondottan sikerkarakterek az iskolában, hiszen inkább a megbízható munkájukról és a jó viselkedésükről ismerni fel őket. Nem túl sok elismerésben részesülnek, hiszen még ha eredményeik jobbak is, azonban „önmarketingjük” igen gyenge, így általában mások kapják a dicséreteket. Miért fontos ez a felnőttkori fejlődésükben? Azért, mert egyfajta gyermekkori hiányérzetet is ki akarnak élni azzal, hogy cégük fejlődését megfelelő sikerként állítják be. Egy Supporter társaságban biztosan elhangzik az „öt évvel ezelőtt ennyien voltunk…, most már ennyien vagyunk…” tartalmú mondat, mely jól mutatja, hogy a létszámban mérik a sikert, még ha ez néha teljesen szembe is megy a profit oldali megközelítéssel. Nem csoda tehát, hogy a Supporter személyiségű első számú vezetők által irányított cégek általában sokkal jobban néznek ki kívülről, mint sem ezt a papír mutatja. Ez a kettősség, a „méretközpontúság”, illetve az ehhez kapcsolódó sikerkomplexus igen egyértelműen definiálja a Supporter döntéshozók jövőjét.
2022-2028-as időszak – Supporter fejlődése
Az biztos, hogy hagyományos elveiket már fel kellett adniuk, hiszen a pandémia olyan folyamatokat hozott létre, melyek teljesen ismeretlenek voltak a szakemberek számára is. A Supporterek lába alól kiszaladt a talaj, és minél előbb megtalálják, annál hatékonyabban tudunk együttműködni velük. A fejlődés alapköve lesz, hogy merjenek döntést hozni, hogy merjenek előrelépni, mert ha nem teszik, akkor gyors elmúlásban lesz részük. Stratégiai szinten sem túl erősek, tehát nekik mindenképp szükséges a külső támogatás, és ebből nem lehet egó kérdést csinálni, mert akkor már régen rossz. Viszont azt ne felejtsük el, hogy a leginkább kitartó karakterről beszélünk, és nem félnek egy új iránynak sem nekimenni, ha lesz olyan, amit elfogadnak. A félelem velejárója a karakternek, és alapvetően békeidőkben is túlbiztosítja magát egy ilyen cég, de most erre nincsen lehetőség. Menni kell előre, rizikót kell vállalni, de ez rendben is van. Hogy aztán fel tudja-e dolgozni a félelmét és előjön-e a család szeretete, akikért érdemes dolgozni és akár külső segítséget is igénybe venni, az majd kiderül.