Az Individual üzleti döntéshozók számára a válság vegyes érzelmeket és még vegyesebb eredményeket hoz minden esetben. Először is változás van, mozog minden, és ez tetszik nekik, a hatalmas lehetőséget látják benne, ahol a kreativitásuk, a kommunikációjuk, befolyásoló képességük érvényre tud jutni. De ezeket az erényeket kisebb mértékű válságban tudják kamatoztatni, hiszen ha a krízis komoly, az emberek nagyítóval kezdik el keresni a szakmai hátteret és tudást. És hát ez az a terület, ami nem az Individual cégek erőssége. A fejlődés számukra az új területek, az expanzió, több területen is megmutatni magukat, a szakmai díjak, melyek tökéletesen elfedik a sokszor igen gyenge szakmai hátteret.
Általános Individual elvek
A tapasztalatok szerint egy Individual tulajdonos számára a fejlődés leginkább két faktorban mérhető. Az egyik a minél szélesebb körű ismertség, a popularitás. Elveik szerint minél többen tudnak és beszélnek róluk, annál sikeresebb a cég. Nem véletlenül résztvevői minden média csatornának, social media felületnek, hiszen imádnak a középpontban lenni, figyelmet kapni, szerepelni. A másik nagyon fontos tényező számukra pontosan az egyik legnagyobb hiányosságukból ered: mivel felületesek, az adott szakmákba épp csak belekóstolgatnak, így sok mindenhez értenek egy kicsit, de igazából nem értenek semmihez sem tökéletesen, ezért a szakmai elismerések számukra kiemelt fontosságúak. Vagyis a fejlődés egyik nagyon fontos mérföldköve, hogy milyen – néha akár mondvacsinált – szakmai elismerésekben részesülnek ők maguk személy szerint, illetve a cég, melyet képviselnek, tulajdonolnak. Ezen a ponton nagyon könnyű megfogni őket, hiszen egy kis popularitás vagy szakmai elismerés ígéretével ők aztán sok mindenre hajlandóak. Ráadásul pénzügyekben meggondolatlanok, így költik is rendesen a bejövő bevételeket. Egy Individual beszélgetésből nem maradhat ki, hogy éppen milyen újdonsággal rukkoltak elő, hogy az mennyire magas szakmai színvonalon van, és mennyire különleges mindaz, amit ők művelnek. A fejlődésről szóló párbeszédekben ők sem a legnagyobb igazmondók, viszont annyi különbség van köztük és Ruler társaik között, hogy ők nem tudatosan hallgatnak el tényeket, módosítanak meg számokat a hallgatóság felé, mivel ők valóban hinni akarnak, magukat is befolyásolni akarják az irányba, hogy mindaz, amit mondanak igaz. Képesek átfesteni a valóságot tízszer egymás után, és egy idő után már a saját maguk által megteremtett alternatív valóságban hisznek. Nagyon figyelnie kell azoknak, akik az ő sztorijukból akarnak ihletet meríteni cégfejlesztéshez, mert annak eléggé sanszosan bukás lesz a vége. Bár semmi tudatosság nincs a félrevezetésben, de az eredmény attól még ugyanaz.
2022-2028-as időszak – Individual fejlődése
Hát a válság nekik sem kedvez, pláne nem egy olyan típusú, ami mentén az emberek kiemelt szakmaiságot várnak. Alapvetően temették az Individual cégeket, mondván hogy pont az ellenkezője kell majd a piacnak, mint amit ők képviselnek. Viszont azt ne feledjük el, hogy egy piaci átalakulás során a kreativitás és kommunikáció elengedhetetlen elemei a sikernek. Azt se feledjük, hogy az üzleti döntéshozók értelmes, intelligens emberek, akik fel tudják fogni saját gyengeségeiket. Nem csoda hát, hogy a pandémiából kifelé tartva a legnagyobb sikereket az Individual tulajdonú cégek könyvelhetik el. Bár azt is gyorsan hozzá kell tenni, hogy azokról az Individual cégekről beszélünk, akik voltak elég okosak és behoztak Expert tartalmat a cégen belülre, vagy legalább külső támogatásként, avagy a legjobb esetben mindkettőt egyszerre. Hiszen ötleteik vannak, és az Expert háttér meg is valósítja azokat a legmagasabb szakmai színvonalon. Tökéletesen konfliktusmentes egy ilyen kapcsolat? Persze hogy nem! Viszont úgy látszik, hogy az elkövetkezendő hat évnek mindenképp sikerreceptje lesz!