Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

A STAGE Update: Johnson & Johnson

Még májusban publikáltunk egy Stage-cikket a Johnson & Johnsonról (J&J). Noha árbevétel alapján a Top 50 amerikai vállalat közé tartozik, a céggel kapcsolatos friss hírek nagy része mégis egy bizonyos termékükről, az egydózisú COVID-19 vakcináról szólt. Amint arról beszéltünk, ez a cég sokkal-sokkal több, mint egy vakcina, amely akkoriban a cég bevételének kevesebb mint 1 %-át tette ki. Ennek a cikknek a célja hogy lássuk, hogyan teljesít a cég azóta, mióta utoljára foglalkoztunk velük.

Emlékeztetőül a J&J brand több mint 250 márkából áll, melyeket 60 országban értékesítenek. Három fő üzletága a gyógyszeripar (a bevétel 55%-a), az orvostechnikai eszközök (28%) és a fogyasztói egészségügy (17%). A J&J égisze alatt számtalan háztartási márka található, köztük a Tylenol, Aveeno, Listerine, Band-Aid, Neutrogena, Pepcid és Zyrtec. Először vessünk egy pillantást a J&J részvényeinek teljesítményére.

Ahogy fentebb látható, ez az év a hullámvölgyekről szól, de nehéz egy vállalatot teljes egészében a tőzsdei árfolyama alapján megítélni (amint azt a GME-nél láttuk, a tőzsdei árak nem mindig tükrözik az üzleti teljesítményt).

Összességében 2021 első három negyedéve jó volt a J&J számára. A harmadik negyedévben a J&J 23,3 milliárd USD árbevételről számolt be, ami 10,7%-os növekedést jelent 2020 harmadik negyedévéhez képest. Nettó bevétele azonban nem volt olyan lenyűgöző, mindössze 3,2%-kal nőtt 3,55 milliárd USD-ral. 2020-ig jelentős szakadék volt az amerikai és a nemzetközi eladások között, de ez a szakadék gyorsan csökken. A tavalyi évben az amerikai értékesítések (52,5%) meghaladták a nemzetközi értékesítéseket (47,5%), ez év harmadik negyedévében azonban az amerikai (51,2%) és a nemzetközi eladások (48,8%) közötti különbség jelentősen csökkent. A globális bevétel növekedésének ez a tendenciája ígéretes. Az ilyen méretű cégek szeretik a változatos portfóliókat, és tisztában vannak vele, hogy egyetlen piacra támaszkodni hosszú távon nem lehet kifizetődő.

A jövőre nézve bíztató, hogy a J&J tudta tartani az év elején előirányzott árbevételt (2,5 milliárd USD), ami a vakcina eladásából származik. Figyelembe véve, hogy a vállalat teljes bevételi kilátásai 93,3 milliárd USD, ez azt jelenti, hogy az oltóanyag-eladás a J&J éves bevételének 2,68%-át teszi ki. Tekintettel arra, hogy az emlékeztető oltása különösen hatékonynak bizonyult, kevés jel utal arra, hogy a J&J vakcinaeladásai rövid távon alulteljesítenének. Ágazatonként lebontva a J&J Consumer Health részlege 5,7%-os növekedést ért el 2020-hoz képest. Részben az oltásnak köszönhetõen a gyógyszeripar 13,8%-os, az orvostechnikai eszközök pedig 7,6%-os növekedést ért el.

A J&J teljesítményével kapcsolatban az a leginformatívabb, hogy a növekedés ellenére az eredmények továbbra is vegyesek voltak, mivel a dolgok sokkal kevésbé kiszámíthatóak, mint korábban. Ezt láttuk a járvány kezdete óta, amikor a vendéglátó szektor súlyos károkat szenvedett, de az FMCG szektor kiemelkedően jól teljesített. Úgy gondolták, hogy ez a kiszámíthatatlan teljesítmény átmeneti volt, de úgy tűnik annak ellenére, hogy sikerült jobban uralnunk a járványt, a COVID-korszak következetlenségei továbbra is velünk maradnak.