Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Kémjátszma (1. epizód): Szelekció fókuszú talent management

Gyermekkorom kedvenc filmjei közé tartoztak azok a hidegháború korszakában játszódó kémtörténetek, ahol különleges képességű és tudású kémek vívtak csendes, néha konkrétan brutális csatát egymás ellen. Ezekben a filmekben elmaradhatatlan jelenet volt, amikor bemutatták, hogyan is kerültek be a szuperképességű leendő kémek a CIA vagy épp a KGB kötelékébe. Minden esetben ezrek, tízezrek közül választották ki az arra legalkalmasabb jelölteket, akiket aztán valóban komoly, testreszabott képzéssel láttak el az aktuális feladatra. Egy valami biztos volt ebben a rendszerben: a kiválasztottak közül a legjobbnak folyamatosan egyre jobbnak kellett lennie. Akkor nem gondoltam volna, hogy eljön az idő, amikor a versenyhelyzetnek és a munkaerőpiaci változásoknak köszönhetően hasonló jelenetek majd az egyszerű üzleti életben is szerepet kapnak. A „szelekció fókuszú talent management” megjelenése nagyjából egybeköthető a startup világ hódításának kezdetével, de mára már nem csak a világméretű unikális cégek alkalmazzák.

Válogatunk, mert megtehetjük

A „szelekció fókuszú talent management” alapkövetelménye a szervezet pozícióinak tökéletes definiálása, majd annak megfelelő soft és hard skill profillal történő ellátása. Ezt az információt tisztán fordítják át a toborzás során, illetve ellentmondást és kompromisszumot nem tűrően alkalmazzák is a folyamat egészében. Már a 2008-as gazdasági világválság után nagyon sok írás és beszámoló született arról, hogy óriási munkaerőhiány van a magas szaktudást igénylő területeken, melyek közül az első az IT volt, ahol ez igen komoly problémákat okozott. Természetesen ebben a szektorban jelent meg először a kihívás, hiszen a legtöbb startup itt indult hódító útjára. Hatalmas változásokat hozott mindez a munkaerőpiacon, hiszen az addigi folyamatot, mely szerint a legtehetségesebb diákok a legnagyobb és legjobb nevű multinacionális cégekhez akartak menni dolgozni, egycsapásra megszüntette. Sőt a folyamat az ellenkezőjére fordult, hiszen elértük azt a pontot, amikor a legújabb generáció szemében már lúzernek vagy jobb esetben robotnak számított az, aki nem egy menő startupnál, hanem egy nemzetközi cégnél képzelte el a jövőjét. A kisebb és unikális tudással rendelkező cégek pedig tovább erősítették ezt a folyamatot, hiszen a nehezen változó multikkal szemben olyan dolgot tudtak adni a fiataloknak, amit addig nem is álmodtak a munkavállalók: a cool munkakörnyezetet. A lazaságot, amikor a teljesítményt nem a ledolgozott órák számában mérték, hanem konkrétan az asztalra letett eredményekben. Ennek volt köszönhető az is, hogy a 2008-as válság után a munkaerőpiac kvázi tudathasadásos állapotba került. Ha a szakemberek elmentek a konferenciákra és meghallgatták az előadásokat, akkor sokszor két, egymással teljes mértékben ellentmondó képet kaptak a piacról. Hiszen amíg a „cool” cégek a sokszoros túljelentkezésről és a válogatás jelentőségéről beszéltek, addig a „nem cool” vállalatok arra panaszkodtak, hogy egyszerűen pályázat sem érkezik a meghirdetett pozíciókra, nem hogy válogatni kezdhetnének.

A kijelölt út

Ez a trend persze spirálisan lökte a kevésbé cool cégeket abba az irányba, hogy a nem igazán tehetségesnek tűnő munkavállalókat is kénytelenek voltak felvenni, így egyre komolyabb probléma lett a fluktuáció, hiszen a nem megfelelő munkaerő persze nem érzi jól magát a teljesítményfókuszú környezetben. A cool vállalatok pedig élték világukat, melyben a kiválogatott, gondosan szelektált munkaerő egyre nagyobb tudást állított elő, mellyel a tulajdonosok persze egyre nagyobb profitot termeltek. Ha egy vállalkozás az egyik vagy a másik útra került, onnan már nagyon nehéz volt a visszatérés és rendkívül nehéz volt váltani. Bár a multik megpróbálták a startup érzést és szemléletet behozni a saját mamut szervezetükön belülre, de sokszor csak erőltetett, inkább nevetséges végeredmény lett belőle. Erre a trendre folyamatosan erősített rá az Ambitionists generáció (1985-1996) megjelenése, majd egyre nagyobb térhódítása a munkaerőpiacon, hiszen számukra az imázs, a saját magukról kialakított kép sokkal fontosabb volt, mint bármely őket megelőző nemzedéknél. Ráadásul sok pénzt akartak keresni igen gyorsan és tanulni mentek azokhoz a cégekhez, akik ebben megfelelő teret adtak nekik. A startup világ csillogása megtévesztette őket, úgy gondolták, hogy elsajátítva a fontos ismereteket nagyon gyorsan tudnak majd saját vállalkozást indítani, így megvalósul alapelvárásuk, mely szerint a saját uraik lehetnek. Persze mára már kiderült, hogy azért ez nem így van, és ez a generáció nagyot csalódott abban, hogy a sok pénz, illetve a siker mögött még mindig kemény munka és extra tudás van, és ez a kettő a legtöbb esetben egymás nélkül nem működik. Vagyis a piacon egyre több jelenlegi munkahelyén elégedetlen, anno szigorú „kémelvek” alapján kiválasztott extra képességű szakember mozog, akik újradefiniálják magukat. Ez a startup világnak nem feltétlenül jó hír, a multi világnak pedig mindenképp egy új lehetőséget jelent.