Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Változások kora – 1. epizód: A változni nem akarók

Jelentős változások az üzleti stratégiában

Az üzleti stratégia olyan időszakokban kimondottan fontos, amikor nem a „normális mederben” folynak az üzleti világ dolgai. Azt hiszem egyértelműen kijelenthetjük, hogy most pontosan ezt a korszakot éljük. Ezzel mindenki tisztában van, mindenki stratégiaváltásról beszél, de a legtöbb esetben néhány felület polírozása, egy-egy alkatrész kicserélése történik, azonban semmi extrát nem látni, stratégiaváltásnak se híre, se hamva. Sokan elfelejtik ugyanis, hogy a „drasztikus váltás” – amire egyébként a legtöbb vállalkozásnak szüksége lenne – minden ember számára mást jelent. Tehát ha azt kérdezzük úgy általában az üzleti döntéshozóktól, hogy hajtottak-e végre jelentős változást stratégai szinten az elmúlt mondjuk egy évben, biztosan nagyon sok „igen” választ kapnánk. Ha ugyanerről megkérdezzük az üzletfejlesztési szakma szakembereit, akkor pedig egy tömör „nem” lenne a reakció.

A változni nem akarók

A drasztikus stratégiaváltás már elnevezésében is riaszt bizonyos szemléletű, gondolkodásmódú vezetőket, hiszen feladni a jól bevált recepteket és egy teljesen új dologba kezdeni az csak veszélyes lehet. Miért hozna tehát még egy új rizikófaktort a cég életébe, amikor már így is van elég. Alapvetően nem is szeretnek és nem is akarnak váltani, a napi rutin szerint dolgoznak, viszont azt tényleg kifogástalanul hajtják végre. Ők azok, akik manapság mindent elkövetnek, hogy bebizonyítsák azt, semmi extra nem történik a nagyvilágban, egyszerűen koncentrálni kell ugyanúgy az emberekre, alkalmazottakra, partnerekre, és minden megoldódik. Szép elmélet, és valóban az emberekre való koncentrálás egyértelműen fontos feladat a válságos időkben is. Viszont ahol nincsen változás, ott már középtávon komoly gondok következnek be. Egyrészt munkavállalói oldalról a legerősebb és legjobb képességű szakemberek elhagyják a céget, hiszen a világ kétszer körbefordult, és ha ezt a vezetőség nem veszi észre, vagy úgy tesz, mintha nem kellene legalább a világ után fordulni – sőt inkább a változások előtt járni -, akkor csalódnak a cégben, a vezetőségben, és majd új megoldás után néznek. A partnerek is azokat az együttműködéseket keresik ahol változás és mozgás van, ha ők átalakulnak, akkor azért, ha pedig erre igazából képtelenek, akkor meg azért. Vagyis a jelentős mértékű előrelépés elengedhetetlen. Ezzel szembemenni most semmiképp nem jó dolog, és nem lesz olyan vállalkozás, aki bebizonyítja, hogy milyen jó döntés is volt kitartani a múltbéli elképzelések mellett. Még ha most sokan legbelül ebben reménykednek, akkor sem. De persze készen állnak már a megfelelő kifogások a kudarcra is, hiszen ki ne fogadná el egy drasztikus válság után, hogy nem jönnek az eredmények. Az első évben, azután a másodikban, aztán meg már soha. Már az első évben sem fogják elfogadni a tulajdonosok, a befektetők, mert lesz bőven sikeres ellenpélda. Ez nem az a „játék” ami 2008 után volt, amikor teljes piacok voltak lesokkolva, leblokkolva, és ráadásul a sikeres vezetők nem hallgatnak, hanem nyilatkoznak, kommunikálnak, mert egyszerűen egy más generációnál van az irányítás, és ők már nem félnek megosztani kulturált, néha arcbamászó módon sikereiket.

Az igazi ok

Kik azok, akik nem akarnak változni? Nagyon egyszerűen vissza lehet vezetni a hozzáállást az ember személyiségére. Megvannak azok a típusok, akik néha még maguknak sem vallják be, de félnek a változástól, félnek a megszokott irányokat elhagyni és nem ismerik be, mert az gyengeségnek számítana. Ezért inkább úgy fogalmaznak, hogy ők az óvatos emberek, akik nagyon odafigyelnek a vállalkozás biztonságára, akik jól átgondolnak mindent. Ez persze nem így van, és ha eddig nem is, most valóban önkritikusnak kell lenniük, hiszen cégek, munkavállalók jövőjével „játszadoznak”. Most nincs lehetőség a felelősség elkerülésére, most nincs lehetőség arra, hogy ne találkozzanak konfliktusokkal, és nincs lehetőség arra sem, hogy az ember az empátiát „túlnyomja”. Mert bár sokszor ők úgy gondolják, hogy jó emberek – és ez valóban így van -, de van az a mondás, hogy „jobb egy okos ellenség, mint egy buta barát”. Ez az elkövetkezendő években kimondottan igaz lesz az üzleti életben is.