Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

TV Vision

Ahogy a világjárvány egyre nagyobb területeken jelent meg és erre válaszul az országok elkezdtek lezárni, elég gyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy sok időt fogunk otthon tölteni. Az egyik első dolog az volt, hogy felkerestem egy webshopot és vettem egy újabb, jobb és sokkal nagyobb tévét. Tisztában voltam vele, hogy a családommal sokkal több időt fogunk a nappalinkban tölteni mint korábban, ezért indokolt volt egy korszerűbb készülék beszerzése. Kiderült, hogy közel sem én voltam az egyetlen.

Az Egyesült Államokban a világjárvány miatt a nagyméretű tévékészülékek iránti kereslet az egekbe szökött. A The NPD Group piackutató cég szerint a 65 hüvelykes (165 cm) és annál nagyobb tévék eladásai (darabszámban) 53%-kal nőttek 2020 első félévében. Különösen megugrott a 75 hüvelyknél (190 cm) nagyobb tévék értékesítése, amely a statisztikák szerint 77%-kal nőtt április-júniusban az egy évvel korábbihoz képest. Mivel az emberek tisztában voltak vele hogy egy ideig otthon maradnak, úgy döntöttek, megadják a módját. Ez a tendencia vezetett az olyan cégek lenyűgöző nyereségéhez, mint a TP Vision, ami egy amszterdami székhelyű vállalat és a Philips televíziókat gyártja, fejleszti és értékesíti Európa- és világszerte.

A világjárványhoz való alkalmazkodás nem egyszerűen a kínálat kiigazítása volt, hanem a teljes ellátási lánc megszakadására való reagálás. Kostas Vouzas vezérigazgató szerint: „Alkalmazkodnunk kellett az online fogyasztói magatartáshoz és az ellátási láncunkban bekövetkezett változásokhoz. Mindez azzal párhuzamosan történt, hogy nagyobb támogatást kellett nyújtanunk ügyfeleinknek és partnereinknek, emellett sokkal jobban össze kellett hangolódnunk alkalmazottainkkal, és persze fel kellett gyorsítanunk a digitális átalakulásunkat. És ez egy hosszú folyamat”. A kulcs nem feltétlenül az, hogy megjósoljuk mi fog történni legközelebb, hanem az, hogy elég fürgék maradjunk ahhoz, hogy gyorsan és hatékonyan alkalmazkodjunk hozzá. „Számunkra a legfontosabb, hogy megértsük ezeket a változó fogyasztói szokásokat, és a lehető leggyorsabban alkalmazkodjunk hozzájuk” – tette hozzá a vezérigazgató.

Jövőtálló

Néha a fogyasztói szokásokra való reagálás azt jelenti, hogy innovációval alakítjuk azokat. A TP Vision például segített a Philips új Ambilight termékcsaládjának kifejlesztésében, amely három vagy négy oldalról sugárzó fényével magával ragadó élményt nyújt a felhasználóknak. Ezek az innovációk tartják meg a vásárlókat, ami a vállalat számára tartósan kétszámjegyű növekedést eredményezett. A cég 2022 januárjában már az ötödik egymást követő évben számolt be növekedésről, az eredményt a megnövekedett befektetéseknek és a márka növekvő népszerűségének tulajdonítva. A TP Vision aláírta az ENSZ Globális Megállapodását is, amely tíz kulcsfontosságú területen kötelezi a vállalatot az emberi jogok tiszteletben tartására és előmozdítására. Emellett a cég megfogalmazta saját „Jövőbiztos kiáltványát”, amely a márka egyik értékévé válna. „A Future Proof a fenntarthatóság szempontjából egyaránt figyelembe veszi a „bolygót” és az „embert”, illetve a mindkettőre gyakorolt hatásokat is” – magyarázza Vouzas úr. „A fenntarthatóság minden döntéshozatalunk alapvető részévé válik, legyen szó akár üzleti modellünkről, az általunk tervezett termékekről, vagy az alkalmazott gyártási folyamatok értékeléséről”.

A nemes ötletek és a jó üzleti érzék nem zárják ki egymást. „Hiszünk abban, hogy egészséges üzletet építhetünk, miközben hozzájárulhatunk egy jobb bolygó létrehozásához az eljövendő generációk számára, ami vonzó lesz leendő ügyfeleink és jövőbeli alkalmazottaink számára is”. Ez valóban megfelelő útnak tűnik a fenntarthatóságnak felé.