Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

ICONS: Taylor Swift

A pennsylvaniai születésű Taylor Swift napjaink egyik legsikeresebb előadója. Tizedik stúdióalbuma, a Midnights októberben jelent meg mindenféle nagyobb beharangozás nélkül, és mivel két év óta ez volt Taylor első vadonatúj anyaga, egész komoly felhajtás övezte végül.

A Midnights egész pontosan október 21-én jelent meg, a rajongók azonban már előző este a Thursday Night Football meccs harmadik negyedében kaphattak egy kis ízelítőt. „Ha az Amazon Prime-on a Thursday Night Football meccsre kapcsoltok, betekintést kaptok az új titkos projektembe, amelyen nagyon régóta igen keményen dolgozom” – mondta a színésznő egy Twitteren közzétett videóban. Az énekesnő otthonosan mozog az üzleti világban és bizony elmondható, hogy igen okosan kamatoztatja tehetségét, hiszen Swift becsült nettó vagyona 450 millió dollár, egyes turnéival pedig állítólag több mint 150 millió dollárt keresett évente.

Az új lemez talán csalódást okozhatott az indie-folk rajongóinak korábbi albumai miatt, de a megjelenés hetében számos eladási és streaming rekordot megdöntve – köztük a Billboard Hot 100 összes top 10-es helyét elfoglalva – Swift tizedik albuma az eddigi legnagyobb sikerének tűnik. Öt évvel ezelőtt Swift „Reputation” című lemeze 1,216 millió értékesített példánnyal minden idők legnagyobb amerikai eladási hetét érte el a hagyományos albumeladások alapján. A Midnights mindössze négy nap alatt múlta felül ezt a rekordot!

Nem mintha Swift korábbi albumai nem muzsikáltak volna pazarul… Sokkal inkább a streameléseinek száma nőtt folyamatosan az évek során, ahogy a streaming-ipar egyre nagyobb piaci részesedést szerzett a zenehallgatók körében. Tavaly a „Red (Taylor’s Version)” 90,8 millió streamelést ért el a megjelenés napján, amivel akkor megdöntötte a Spotify rekordját a női előadó egy nap alatt legtöbbet streamelt albumának tekintetében. Egyébként akkor is saját magára vert rá, mivel a „Folklore” „csak” 78,7 millió streamelést ért el. A Midnights albumával Swift ismét saját csúcsát javította meg, hiszen a megjelenés napján elérte a 185 millió streamelést.

A siker köszönhető annak is, hogy az énekesnő visszatért a social médiához. Az elidegenedése a platformtól 2016-ig nyúlik vissza, amikor is Swift egy évre eltűnt a nyilvánosság elől, miután 2016-ban vitába keveredett Kim Kardashiannal és Kanye Westtel. Nem csak a nyilvános szerepléseket hagyta abba, de a közösségi médiától is teljesen elszakadt. Távolléte sokként érte a rajongókat, aki az „1989” megjelenése óta megszokták, hogy Swift minden este bejelentkezik a Tumblr-re, hogy kapcsolatba lépjen a rajongóival. Swift közösségi médiajelenléte aztán még tovább csökkent a „Reputation” megjelenése előtt, amikor is törölte az összes közösségi média posztját és mindenkit „kikövetett”. Négy nappal ezután az énekesnő egy kígyóról készült videót posztolt, ami előrevetítette a hamarosan megjelenő albumának megjelenését. Amikor a „Reputation” korszak elkezdődött, Swift fokozatosan újra posztolni kezdett, de az egykori közösségi médiajelenlétéhez képest sokkal kisebb mértékben. A „Folklore” és az „Evermore” meglepetésszerű megjelenéseire alig érkezett közösségi média poszt a sztártól. Szakítva az elzárkózással a Midnights kapcsán Swift gondoskodott arról, hogy az album megjelenését megelőző hét hétben se hagyjon alább a felhajtás. A posztjaival betekintést engedett a kulisszák mögé az album készítése közben egészen az esti „Midnights Mayhem With Me” TikTokig, ahol egyenként felfedte a számok címét. A TikTok-on elért siker azt jelentette, hogy Taylor olyan generációs közönséggel került így kapcsolatba, amelyről eddig nagyrészt lemaradt, mivel a Gen Z nem volt a Tumblr-en vagy a Twitteren, az énekes által korábban preferált platformokon. Egy másik nagyon okos lépés volt, amit Camp Taylor a Midnights megjelenése körül tett, hogy nem adott ki semmilyen zenét – még részleteket sem – előre.

Taylor Swift a zenevilág talán egyik legokosabb marketingese: ugyan távolságot tart a rajongóitól, de mégis csak érezteti velük, hogy a kapcsolat megmarad és nagyon eredményes párbeszédet folytat velük újra és újra.